Jesteśmy certyfikowaną firmą Google 504 786 007 0048 32 720 67 89

Wersja mobilna strony

Dlaczego strona mobilna jest obecnie tak ważna? Przede wszystkim wynika to z łatwego dostępu do smartfonów i coraz szybszego tempa życia. Wielu z nas coraz częściej wyszukując jakiejś oferty w pierwszej kolejności kieruje zapytanie do wyszukiwarki właśnie z urządzenia mobilnego, a następnie dokonuje np. zakupu przez laptopa.

Warto również zaznaczyć, że zmieniający się algorytm Google wymusza zgodność stron www z urządzeniami mobilnymi. Strony, które nie są dostosowane do obecnych standardów nie będą uwzględniane w wynikach wyszukiwania, co w dużym stopniu przełoży się na utratę klientów. Zastanówmy się zatem ile możemy stracić na zniknięciu z wyników wyszukiwania?

Rodzaje stron mobilnych Strona mobilna, to nic innego jak witryna dostosowana do urządzeń mobilnych. Zatem strona responsywna także jest stroną mobilną. Zastanawiasz się pewnie jaka jest różnica między tymi pojęciami? Różnica tkwi w sposobie wykonania oraz funkcjonalności strony. Strona mobilna może być dedykowana wtedy będzie nam się zmieniał adres URL np. zamiast przyklad.pl będziemy mieć m.przyklad.pl., przyklad.pl/m/oferta. Zasadnicza różnica tkwi zatem w domenie. Zamiast “m” możemy się spotkać również z oznaczeniem “mobi”.

Dobrze zrobiona strona mobilna powinna się szybko i spranie ładować dostosowując się do ekranu naszego urządzenia mobilnego niezależnie od tego czy korzystamy ze smartfona czy tableta. Powinna ona również posiadać opcję dostępu do pełnej wersji strony, dla użytkowników, którzy chcieliby skorzystać z dodatkowych funkcjonalności i opcji.

Zalety stosowania strony mobilnej Wady stosowania wersji mobilnej
  • szybkie ładownie strony internetowej na urządzeniach mobilnych,
  • dostosowanie treści do wersji mobilnej,
  • szybkie wdrożenie wersji mobilnej bazującej na szablonach np. WordPress.
  • aktualizacja treści w 2 różnych panelach CMS (systemach zarządzania treścią),
  • zastosowanie skomplikowanych przekierowań z wersji desktopowej na mobilną i odwrotnie, szczególnie w zakresie poszczególnych podstron. Użytkownik szukający oferty na wersji mobilnej powinien być przekierowany na ofertę w wersji desktopowej a nie na np. stronę główną,
  • w przypadku korzystania z Google Analytics konieczność zastosowania odrębnego kodu śledzenia ze względu na różniące się domeny.

Strona responsywna (Responsive Web Design) Prawidłowo działająca strona responsywna gwarantuje szybkie dostosowanie się do rozdzielczości ekranu, z którego w danej chwili korzysta użytkownik. W tym przypadku niezależnie od tego z jakiego urządzenia korzystamy zmieni się wygląd, nawigacja oraz zawartość witryny, ale adres URL pozostanie taki sam.

Zalety stosowana strony responsywnej Wady stosowania strony responsywnej
  • jeden adres URL,
  • jeden panel CMS,
  • jeden kod śledzenia w przypadku Google Analytics,
  • płynne dostosowanie do wyświetlania się na smartfonach, tabletach i e­bookach.
  • konieczność dłuższego testowania zmian na wielu urządzeniach i w wielu przeglądarkach,
  • dłuższy czas realizacji zlecenia.

Co zyskujesz decydując się na skorzystanie z naszych usług?

Koszt wykonania usługi od 800 zł.

Jesteś zainteresowany ofertą? Skontaktuj się z Nami.

Imię i Nazwisko

E-Mail

Strona Internetowa

Leave this empty:

Wiadomość

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies. Zapoznaj się z naszym regulaminem.
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2008-2016, pozycjoneria.pl