Jesteśmy certyfikowaną firmą Google 504 786 007 0048 32 720 67 89

10 Sprawdzonych Metod – jak reklamować Salon Fryzjerski?

jak-reklamowac-salon-fryzjerski

Skuteczna reklama salonu fryzjerskiego

Reklama dźwignią handlu, dlaczego? Bez niej nawet najbardziej wybitny specjalista czy świetnej jakości produkt nie mają szans na rynku. Nie da się rozkręcić marki jeżeli się jej nie przedstawi. Podobnie jest z usługami, jeżeli się o nas nie mówi i nie pisze to po prostu tak jakby nas nie było. Co zatem należy zrobić, aby w dzisiejszych czasach przebić się przez gąszcz konkurencji? Jak promować salon fryzjerski?

Lokalizacja

Na początek warto dobrze zastanowić się nad lokalizacją zakładu fryzjerskiego. Dlaczego? Wyobraźmy sobie sytuację, że wieczorem mamy w planach randkę, więc sięgamy po telefon żeby zapisać się do naszej ulubionej pani Kasi, chcemy tego wieczoru prezentować się jak najlepiej. Pech chciał, że pani Kasia tego dnia jest na szkoleniu, co robimy w panice? Staramy się udać do innego salonu, ile z nas będzie szukało jakiegoś osiedlowego salonu? Niewiele, jedynie te z nas, które faktycznie codziennie koło niego przechodzą, inni będą uderzać na centrum licząc się z tym, że jak jedna fryzjerka nam odmówi, to w pobliżu znajdą się jeszcze ze 3 inne. Dobra lokalizacja przy ulicach o dużym natężeniu ruchu może nam pomóc w pozyskaniu nowych klientów, którzy z czasem staną się stałymi bywalcami naszego zakładu. Czy sama lokalizacja nam wystarczy? Niezupełnie, posiadanie salonu przy ruchliwej ulicy, to jednak za mało, trzeba zadbać o to, żeby był on dobrze oznaczony i widoczny. W tym momencie nasuwa nam się pytanie co najbardziej nam utkwi w pamięci? Plakaty! Informacje o aktualnych promocjach zawsze kuszą tych jeszcze nieprzekonanych.

Ulotki

Ta forma reklamy możemy być bardzo skuteczna, jednak zadajmy sobie pytanie do kogo tak naprawdę dotrzemy? Po pierwsze ulotki otrzymują przypadkowe osoby niekoniecznie zainteresowane naszymi usługami. Po drugie większość z tych osób nawet nie zwraca uwagi na to co się na nich znajduje i wyrzucają je do najbliższego kosza na śmieci. Często bywa tak, że fundusze przeznaczone na taką reklamę, to pieniądze wyrzucone w błoto.

Promocja na Facebooku

Coraz więcej zakładów tworzy profile na Facebooku, dlaczego? Przede wszystkim strona firmy utworzona na tym portalu społecznościowym daje nam możliwość dotarcia do konkretnych grup odbiorców. Założenie profilu to tylko początek, możemy na nim stworzyć własne portfolio, nawiązać kontakt z osobami faktycznie zainteresowanymi naszą ofertą. Nasz fanpage przy niewielkich środkach przeznaczonych na reklamę pozwoli nam dotrzeć do nowych osób, które do niedawna nie miały pojęcia o istnieniu naszego salonu fryzjerskiego. Dodatkowo reklamy mogą być kierowane na określony obszar, na konkretne zainteresowania użytkowników, na określone kategorie wiekowe. W ten sposób na przykład pod koniec grudnia możemy utworzyć reklamę na kategorię wiekową 18-19 lat, kierowaną na kobiety, dzięki temu zabiegowi dotrzemy do maturzystek, które na dniach będą miały studniówkę. Jak powszechnie wiadomo tego dnia każda młoda dziewczyna marzy o tym, żeby wyglądać jak najlepiej.

Google Adwords

Kolejną formą reklamy może być kampania Google Adwords. Ten rodzaj promocji skierowany jest do osób posiadających własną stronę internetową, w ten sposób możemy sprawić, że użytkownik po wpisaniu słów kluczowych np. „dobry fryzjer gdańsk” zobaczy Twoją reklamę na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania. Ta forma reklamy pozwala nam na pełną kontrolę wydatków, dzięki tego typu rozwiązaniom jesteśmy w stanie dotrzeć do osób zainteresowanych naszą ofertą i płacimy tylko za kliknięcia. Jeżeli ten użytkownik nie kliknie w reklamę, to nie ponosimy żadnych kosztów za jej wyświetlenie. Kolejną zaletą Adwords jest to, że pozwala kierować reklamy na określonych odbiorców, konkretne lokalizacje, wybrane języki. Ponadto tylko od nas zależy ile środków chcemy przeznaczyć na reklamę.

Pamiętajmy również o tym, że Internet chociaż ma ogromny potencjał, cudów nie zdziała. Nasza oferta musi być konkurencyjna, obsługa musi być na najwyższym poziomie tak, aby klient chciał do nas wracać i polecał nas innym znajomym. Klienta musimy postrzegać w kontekście naszej wizytówki, a nie stałego źródła łatwych zysków. Trzeba zadbać o to, aby czuł się u nas dobrze, żeby się zrelaksował, odprężył i za jakiś czas wrócił. Warto o niego zabiegać, raz na jakiś czas docenić jego lojalność poprzez promocję, rabat na kolejne strzyżenie. Czasami wystarczy drobiazg w postaci darmowego podcięcia grzywki, a klient czuje się wyjątkowo i chętnie zawita w nasze progi ponownie.

Zatem skuteczna reklama salonu fryzjerskiego, to nie tylko reklama na plakacie, ulotce czy w internecie, ale ciążka praca w postaci utrzymania dobrej relacji i nagradzanie stałych klientów.

Newsletter

  Wysyłamy 1 raz w miesiącu

  Nie wysyłamy spamu!

Akceptuję regulamin oraz politykę prywatności firmy.

lista mailingowa BTB obslugiwana jest przez FreshMail
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies. Zapoznaj się z naszym regulaminem.
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2008-2016, pozycjoneria.pl