Jesteśmy certyfikowaną firmą Google 504 786 007 0048 32 720 67 89

Pozycjonowanie Gabinetu Kosmetycznego – jak to zrobić Tanio?

jak-reklamowac-gabinet-kosmetyczny

Na początku odpowiedzmy sobie czy reklama w lokalnej prasie, plakaty i telebimy mają jeszcze siłę przebicia w sferze promocji? Zastanówmy się ilu z nas zatrzymuje się przy wiszącym w witrynie plakacie albo kto z nas zerka na ulotki, które otrzymuje, a może czytacie lokalne tygodniki? No właśnie…

Dlaczego reklama w prasie się nie sprawdza?

Ta forma promocji przede wszystkim wiąże się z dużymi kosztami oraz szerokim gronem odbiorców, które niekoniecznie pokrywa się z naszą grupą docelową. Nie oszukujmy się gazeta to nie internet, nie nakierujemy reklamy na dane zainteresowania czy określone kategorie wiekowe.

A telebim?

Tutaj sprawa jest bardzo prosta, reklama zlokalizowana jest na zewnątrz, a skoro ktoś z nas już gdzieś wyrusza, to raczej w określonym celu. Ludzie ciągle się gdzieś spieszą do pracy, na zakupy, do znajomych, coraz częściej również przemieszczamy się samochodami lub jeżeli mamy większą odległość do pokonania, a nie dysponujemy autem, to korzystamy z komunikacji miejskiej. Takie formy przemieszczania mają to do siebie, że nie zawsze jesteśmy w stanie zapoznać się z treścią reklamy. Tym samym nie dotrzemy do zbyt wielu osób.

Może ulotki?

Ulotki mogą stanowić skuteczną formę promocji pod warunkiem, że wiesz w którym miejscu je rozdawać i znasz swoich docelowych klientów, wiesz gdzie pracują i co robią po pracy. W innych przypadkach widząc ludzi roznoszących ulotki na ulicy większość z nas stara się zejść im z drogi, a jeżeli już nie da rady, to bierze się ten nieszczęsny kawałek papieru i przenosi do najbliższego kosza na śmieci. Na czym polega problem z ulotkami? Zazwyczaj otrzymujemy je gdy się spieszymy albo zawierają treści, które kompletnie nas nie interesują. Tym samym znowu nie jesteśmy nakierowani na naszą grupę docelową.

Co z tym plakatem?

Kolorowy plakat może i by przyciągał wzrok, ale po pierwsze nie dostrzeżesz go jadąc samochodem, już nie mówiąc o tym jak prowadzisz auto. Po drugie kiedy idziesz gdzieś, to wiesz po co, nie szukasz dodatkowych informacji. No ok, ale skoro już się upieramy przy tych plakatach to przede wszystkim musimy dysponować dużym budżetem na reklamę. 10 plakatów w kilku dzielnicach miasta to stanowczo za mało. Weź również pod uwagę, że niektóre mogą szybciej zniknąć niż zdążyłeś je przykleić. Żyjemy w takim społeczeństwie, że dla niektórych osób ten rodzaj promocji jest polem do zabawy polegającej na zrywaniu plakatów.

Papierowa forma promocji się nie sprawdza, telebim choć krzykliwy również, to może banery w internecie?

Super rozwiązanie, z internetu korzystają prawie wszyscy, ale… przypomnij sobie ile razy irytowało Cię wyświetlanie sprzętu AGD/RTV kiedy czytałeś artykuł o kwasie trójchlorooctowym. Właśnie podobnie będzie z Twoją reklamą gabinetu kosmetycznego, może i dotrzesz do kilku procent użytkowników zainteresowanych ofertą, ale czy warto za kilka/kilkanaście tysięcy złotych pozyskać zaledwie kilku klientów? Raczej prowadząc mały gabinet kosmetyczny możesz zapomnieć o tym rodzaju promocji.

W takim razie co zrobić żeby pozyskać klienta? Może skusi się na rabat?

Owszem, bardzo skuteczne rozwiązanie w czasach, gdy cena jest jednym z głównych kryteriów wyboru, ale skusi się raz, skusi się drugi, skusi się trzeci, a gdy cena wróci do pierwotnej poszuka innego gabinetu, bo po co przepłacać? Każdy rabat musi być stosowany z głową. Nie można klientów przyzwyczajać do ciągłych promocji. Zamiast obniżać cenę dodaj jakąś próbkę kremu.

Przyciąganie darmowym zabiegiem?

Może być skuteczne, ludzie lubią na własnej skórze przekonać się o tym, że coś jest dobre. A skoro już ma coś sprawdzonego, to być może do nas powróci, a jak będzie zadowolony, to jeszcze sprowadzi kilka dodatkowych osób. Dla człowieka opinia znajomego ma ogromne znaczenie i może wpłynąć na jego przyszłe decyzje.

Internet

Jeżeli naprawdę zależy Tobie na zdobyciu nowych klientów, to przede wszystkim zainwestuj środki we własną stronę internetową. Dobrze zbudowana i dobrze zoptymalizowana jest w stanie zdziałać cuda. Na chwilę obecną Internet daje tyle możliwości, że bez wychodzenia z domu jesteśmy w stanie wyrobić sobie opinię na temat każdej firmy, zakładu fryzjerskiego, gabinetu kosmetycznego itd. A jak powszechnie wiadomo, najważniejsze jest pierwsze wrażenie, w tym przypadku Twoja strona internetowa, wyeksponowane dane kontaktowe, kilka słów o Twojej działalności żeby wzbudzić zaufanie. Przykłady Twoich prac (zdjęcia po przedłużeniach rzęs, makijażu permanentnym etc.) im więcej tym lepiej. Ludzie lubią widzieć co wyszło spod ręki artysty, na tej podstawie zyskujemy w ich oczach. Kiedy już mamy świetną stronę internetową, to warto rozejrzeć się za specjalistami w zakresie pozycjonowania stron www. Możemy w tym przypadku działać dwutorowo, pozycjonować się w naturalnych wynikach wyszukiwania płacąc jedynie za efekt oraz wspomagać się kampanią Google Adwords, która pozwoli utrzymać nam się na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania w formie reklamy. Zaletą Adwords jest to, że sam decydujesz o tym ile przeznaczysz na reklamę.

Powyższe rozwiązania posiadają swoje wady i zalety, wszystko zależy od środków jakie jesteśmy w stanie przeznaczyć na reklamę. Pamiętajmy jednak o tym, że nie każdy kanał promocji w naszej branży się sprawdzi, niektóre rozwiązania będą dobre dla korporacji, inne dla małych gabinetów kosmetycznych. Sam musisz wybrać co jest dla Ciebie najlepsze.

[FM_form id="1"]
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies. Zapoznaj się z naszym regulaminem.
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2008-2016, pozycjoneria.pl